Gezoem van bijen en geur van honing en bijenwas
Haaksbergen – Beleef het bijenhouden van nabij. Komend weekend, zaterdag 8 juli en zondag 9 juli, zijn de Landelijke Open Imkerijdagen. In het hele land staan de deuren van de bijenstallen weer open om een kijkje te kunnen nemen bij de activiteiten. De gelegenheid om alles over bijen te weten te komen. Hoe maken ze honing? En nog veel meer...

Ook imkervereniging, De Heidebloem, in Haaksbergen doet mee metdeze Landelijke Open Imkerijdag. Van 13:00 tot 17:00 uur kunnen bezoekers zondag 9 juli een kijkje komen nemen in de stal bij het IVN-gebouw aan het Dievelaarslaantje en deelnemen aan verschillende activiteiten.

In de verenigingsstal in de heemtuin bij het IVN kunt u een imker aan het werk zien tijdens het vlechten van korven en kunt u een kijkje nemen in een van de bijenkasten om te zien hoe een bijenvolk leeft en werkt. Voor het clubgebouw kunt u op het terras genieten van heerlijke pannekoeken met honing. In het clubgebouw zal de honing uit de raten worden geslingerd en worden er interessante films getoond over de bijen. De winkel van de vereniging biedt allerlei producten aan en er is een informatiestand waar u te woord wordt gestaan door ervaren imkers.

Ook bij Erve Hanebulten in Buurse aan de Beekweg zijn verschillende activiteiten. Hier kunt  u op zaterdag en zondag terecht van 11:00 to 16:00 uur. Er is speciaal aandacht voor de kinderen zij kunnen kaarsen maken van bijenwas. Ook zijn hier imkers aan het korfvlechten en kunt u een kijkje nemen in de grote bijenstal.

Beleef het bijenhouden van nabij
wat doet een imker en waarom word je imker,
hoe gaat het oogsten van honing in zijn werk,
informatie over het houden van bijen,
uitleg over werksters, darren en de koningin,
kijken in de bijenkast en op zoek naar de koningin,
informatie over hoe ik mijn tuin of balkon bijvriendelijk kan inrichten,
hoe kan ik helpen de bijenstand te verbeteren
hoe wordt ik vriend van De Heidebloem?

Bent u van plan om een cursus imkeren of korfvlechten te gaan volgen dan kunt u zich op deze dag oriënteren en aanmelden voor een cursus in 2018. Meer informatie kunt u vinden op onze website www.imkervereniginghaaksbergen.nl