Het Oranje Fonds organiseert op 15 en 16 maart 2013, samen met duizenden organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken.

Kloppend hart
Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds laat daarom met NLdoet zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn. Daarnaast draagt NLdoet bij aan een goed imago van het vrijwilligerswerk. Ook laat NLdoet zien hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn.

Recordaantal
Vorige editie waren 300.000 Nederlanders actief bij bijna 7.000 klussen, een recordaantal. En dit keer willen we nog veel meer mensen op de been krijgen. Meld dus ook uw klus aan of doe mee als klusser.

Het Oranje Fonds brengt ons bij elkaar
Het Oranje Fonds is het grootste nationale fonds op sociaal gebied en laat Nederland van zijn beste kant zien. Per jaar besteedt het ongeveer € 32 miljoen aan organisaties en initiatieven die de sociale cohesie versterken in Nederland en in het Caribische deel van het Koninkrijk. De Prins van Oranje en Prinses Máxima zijn beschermpaar van het Fonds.

Steunt u het Oranje Fonds?
Het Oranje Fonds is een onafhankelijk fonds. Wij worden financieel gesteund door de Nationale Postcode Loterij, de Lotto en door de Vrienden van het Oranje Fonds.

Imkervereniging “De Heidebloem”
Op www.NLdoet.nl kunt u zien welke klus ons die dag, alleen 16 maart, bezig houdt. Wij gaan aan het werk in het zogenaamde bijenbos aan de Groene Plasweg. Die dag zullen houtsnippers bij de infopanelen worden aangebracht, bomen die gekapt moeten worden, stukken grasland moeten geplagd worden, de weilandjes moeten opgeknapt worden, onderhoud aan de lege bijenstal, jonge aanplant van bomen, enz.

Als je meer wilt weten over deze klusdag in het bijenbos dan kun je ook kontakt opnemen met Harrie Konniger, 053-5727910.