Imkerverenigingen in Nederland zetten zondagmiddag de deur open voor het publiek.
Ook De Heidebloem in Haaksbergen doet mee met deze Landelijke Open Imkerijdag. Van 14:00 tot 17:00 uur kunnen bezoekers een kijkje komen nemen en deelnemen aan verschillende activiteiten. Zowel in de stal bij het IVN-gebouw aan het Dievelaarslaantje als in het Bijenbos aan de Groene Plasweg zijn verschillende activiteiten. Gewoon een wandeling maken en terloops een kijkje nemen is ook mogelijk.

Aanstaand weekend vinden voor de vierde keer de Open Imkerijdagen plaats, ook wij doen daar weer aan mee. Opnieuw kan het publiek op meer dan 250 plaatsen verspreid over het hele land bij een imker terecht. Een mooi resultaat, waarmee we als imkers gezamenlijk op brede wijze inzage geven in de fascinerende wereld van de bijenhouderij.

Het gaat al jaren lang niet goed met de bijen, maar mede dank zij de imkers blijft de bijenstand op peil. Dit resultaat van ons werk dragen we tijdens deze open dagen uit.
Het publiek is zeker geïnteresseerd in bijen en weet meestal een beetje hoe het binnen een bijenvolk reilt en zeilt, maar het heeft vaak geen idee wat een imker nou eigenlijk doet. Op deze zondagmiddag kunt u gerust met al uw vragen over het houden van bijen bij ons langs komen.