Opendag imkervereniging De Heidebloem

Haaksbergen – Komend weekend, zondag 13 juli, is het alweer de vijfde Landelijke Open Imkerijdag. In het hele land staan de deuren van de bijenstallen weer open om een kijkje te kunnen nemen bij de activiteiten.

Ook imkervereniging, De Heidebloem, in Haaksbergen doet mee met deze Landelijke Open Imkerijdag. Van 14:00 tot 17:00 uur kunnen bezoekers zondag 13 juli een kijkje komen nemen en deelnemen aan verschillende activiteiten. Zowel in de stal bij het IVN-gebouw aan het Dievelaarslaantje als in het Bijenbos aan de Groene Plasweg zijn verschillende activiteiten.

In de verenigingsstal in de heemtuin kunt u een imker aan het werk zien tijdens het vlechten van korven en kunt u een kijkje nemen in een van de bijenkasten om te zien hoe een bijenvolk leeft en werkt. Voor het clubgebouw kunt u op het terras genieten van heerlijke pannekoeken met honing. In het clubgebouw zal de honing uit de raten worden geslingerd en worden er interessante films getoond over de bijen. De winkel van de vereniging biedt allerlei producten aan en er is een informatiestand.

De andere bijenstal in het Bijenbos aan de Groeneplasweg heeft ook de deuren geopend en wordt u te woord gestaan door ervaren imkers. Ook kunt u gebruik maken van het bijenleerpad en een wandeling maken door het terrein en genieten van de vele soorten vlinders, andere insecten en tot rust komen door het prachtig gezang van de vele vogels.

Bent u van plan om een cursus imkeren of korfvlechten te gaan volgen dan kunt u zich op deze dag oriënteren en aanmelden voor een cursus in 2015.